Nedan ser du schemat över gruppträningspassen som är tillgängliga från 3 sept 2018. Medlemmar  kan boka sina pass via länken nedan. Som medlem har du även möjlighet att boka pass via vår app. Håll utkik efter kommande releaser!

 

MÅNDAG

TISDAG

ONSDAG

TORSDAG

FREDAG

LÖRDAG

SÖNDAG

17:30 Spinning (45)
18:30 Core

19:10 Body Balance


17:30 Ryggfokus

18:10  Cirkelfys

19:10 Skivstång

 

 

 

17:30 Zumba

18:30 Spinning (30)

19:15 Core

 

17:00 Kompisfys

18:00 Skivstång

19:00 Spinning (45)



9:00 Spinning (60)




BODYBALANCE
™: Les Mills BODYBALANCE™ är uppbyggt av en blandning mellan yoga, tai chi och pilates. Fokus ligger på andningen samtidigt som du tränar styrka, balans och rörlighet till mjuk musik. BODYBALANCE™ ger dig ett fysiskt träningspass samtidigt som det gör dig centrerad och lugn. Ny musik och koreografi släpps var tredje månad. Passets längd är 60 minuter.

CIRKELFYS: Styrketräning som jobbas i olika stationer utefter individens förmåga. Du får hjälp av instruktören att hitta korrekt teknik under hela passet. Passets längd är 45 minuter.


CORE: Ett funktionellt träningspass för mage och rygg. Fokus ligger på att bygga upp styrka, stabilitet och balans. Core är skadeförebyggande och passar därför utmärkt som komplement till din övriga träning. Genom att stärka din bål förbereder du dig för både andra former av träning och kroppsliga påfrestningar i vardagen. Passets längd är 30 minuter.


FUNKTIONELL STYRKA: Genom övningar som aktiverar många muskelgrupper tränar vi styrka, rörlighet, balans och koordination med hjälp av kroppsvikt, såväl som stepbräda och vikter. Funktionell styrka passar både nybörjaren och den träningsvane, eftersom du tränar utifrån din nivå. Passets längd är 45 minuter ( detta pass är för tillfället inte tillgängligt).

KOMPISFYS: Styrketräning där man väljer om man jobbar själv eller i par. Vi använder oss mycket av den egna kroppsvikten men jobbar även med inslag av vikter.  Passets längd är 45 min.

RYGGFOKUS: Lätt styrketräning som jobbar förebyggande/rehabiliterande mot rygg, axlar och nacke. Passets längd är 30 min.

SKIVSTÅNG: Under detta pass jobbar vi oss igenom kroppens stora muskelgrupper genom att använda oss av skivstång och viktplattor.  Vi utmanar musklerna att orka med många repetitioner där vi med musikens hjälp tar oss an muskelgrupp för muskelgrupp. Passets längd är 45 min.

SPINNING: Våra spinningpass ger dig rolig, enkel och effektiv konditionsträning. Passen innehåller en variation mellan raksträckor och backar i olika tempon och har ofta inslag av intervaller. Våra instruktörer lägga själva upp sina pass, vilket ger en variation i både musik och upplägg. Spinning passar alla, oavsett träningsbakgrund och ålder. Spinning finns både som 30, 45 och 60 minuter.

TABATA: Tabata är en form av högintensiv intervallträning. Ett härligt fartfyllt pass som bygger både styrka och kondition.Träningsformen är smart upplagd då man blandar högintensiva övningar under 20 sek med korta vilor på 10 sek. Passets längd är 40 min ( detta pass är för tillfället inte tillgängligt).

ZUMBA: En härlig dansklass som karaktäriseras av latinamerikanska rytmer och rörelseglädje. Här kombineras konditionsträning, balans och flexibilitet. Inga förkunskaper krävs och instruktören guidar dig i dansen så att du kan släppa loss. Stämningen är glad och tillåtande. Passets längd är 60 minuter.